Zwakke marketing Philips

Een opvallende advertentie van Philips in Aziƫ. Het is een advertentie van vorig jaar die ik pas nu onder ogen kreeg, maar hij viel me zo op vanwege de manier waarop Philips probeert om klanten te werven.
Philips lanceerde in juli 2009 een nieuwe telefoon. U hoorde daar niets meer over en u heeft die telefoon ook niet en de reden daarvoor ligt… Een opvallende advertentie van Philips in AziĆ«. Het is een advertentie van vorig jaar die ik pas nu onder ogen kreeg, maar hij viel me zo op vanwege de manier waarop Philips probeert om klanten te werven.
Philips lanceerde in juli 2009 een nieuwe telefoon. U hoorde daar niets meer over en u heeft die telefoon ook niet en de reden daarvoor ligt waarschijnlijk al in de advertentie verborgen.
Waar ging Philips namelijk mee pronken?
– Een standby tijd van anderhalve maand!
Alsof consumenten het ook maar iets kan schelen of hun telefoon 21 dagen of 60 dagen standby kan staan als je deze toch niet gebruikt! Consumenten willen een prachtige look and feel, ze willen toepassingen. Philips bleek weer in staat te zijn de aandacht te vestigen op net datgene wat totaal niet aanspreekt. Geen wonder dat u geen Philips telefoon heeft.
Helaas heeft Philips nog altijd niet geleerd van wat al bij de introductie van video recorders mis ging. Het gaat niet om kwaliteit bij marketing, het gaat om aaibaarheidsfactor en egostreelfactor.
60 dagen standby tijd, prachtig natuurlijk, maar who cares?

Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl