Meer dan 20.000 YouTube abonnees

Het Beursbox video kanaal is afgelopen vrijdag boven de 20.000 abonnees gekomen!
Ik deed er drie jaar over om van nul naar 10.000 te komen en deed er nog geen 9 maanden over om van 10.000 naar 20.000 te komen. Hier zie je in de praktijk hoe het vliegwiel het werk doet. Dat vliegwiel is het algoritme van YouTube die grotere kanalen meer aandacht geeft. Des te groter je bent, des te meer kom je in beeld.
Met 20.000 abonnees ben ik in Nederland in beeld aan het komen, maar ik realiseer me ook dat er enkele jonge gasten met bijvoorbeeld kattenfilmpjes en dergelijke zijn die in Nederland al een miljoen abonnees hebben. Zo groot ben ik dus ook weer niet.
Met serieuze onderwerpen is het extreem veel lastiger om een kanaal te laten groeien. Een kat die van een kast valt, dat gaat snel viral, want iedereen wil dat zien. Een goede analyse op de situatie in Oekraïne durven ze wat minder snel door te sturen…
Toch ben ik heel tevreden met de groei. Weet dat ik nooit geld uitgegeven heb om te groeien. Ik maak dus geen reclame om meer bezoekers op het kanaal te krijgen. Geen idee of dat veel had gescheeld. Ik heb dat gewoon nooit gedaan. Ik heb een video gemaakt voor iedereen die nog nieuw is op het kanaal. Kijk hier.